KONTAKT

tel/fax: +48 33 861 89 84
tel. kom: +48 601 486 839
e-mail: anteklot@bb.onet.pl


czytaj więcej...

O Firmie

Antoni-Nowak-narzedzia-pracy.jpg

Zakład Naprawczy Sprzętu Lotniczego Antoni Nowak powstał w listopadzie 1992 roku.Działalność gospodarczą pod tą nazwą zarejestrowałem 16 listopada 1992 roku. Na początku wynajmowałem pomieszczenie w Szkole Szybowcowej na Żarze i tam wykonywałem przeglądy i naprawy szybowców.Pierwszym oficjalnym szybowcem który przeszedł przez mój nowo otwarty warsztat był szybowiec z Aeroklubu Krakowskiego typu Cobra 15, SP-3097, na którym wykonałem przegląd po 300 godz. lotu.Równolegle w 1993 roku zacząłem budować własne pomieszczenie do napraw i przeglądów sprzętu lotniczego w Żywcu, obok mojego budynku mieszkalnego. Z założenia miało to być pomieszczenie na 1 - 2 szybowce w obsłudze jednocześnie. Praktyka pokazała że założenia były słuszne , choć nieraz przed moim warsztatem stały naraz 3 wózki transportowe do szybowców.Początki mojej działalności nie były łatwe, na podstawie Orzeczenia nr 015 Głównego Inspektora Kontroli Cywilnych Statków Powietrznych z dnia 02.04.1993 r. mogłem wykonywać przeglądy i naprawy wyłącznie szybowców konstrukcji drewnianej typu Bocian, Mucha 100 i Mucha STD, Foka , Cobra i Pirat. Aby dostać to Orzeczenie musiałem spełnić wiele postawionych mi wymagań i zaleceń. Posiadałem wtedy Licencję Mechanika Obsługi z uprawnieniami na szybowce, płatowce samolotów do 5700, silniki na płatowcach do 5700 kg i przyrządy pokładowe , oraz Licencję Mechanika Lotniczego Napraw z uprawnieniami na szybowce. Byłem także licencjonowanym pilotem szybowcowym.Posiadałem duże doświadczenie w naprawach i przeglądach szybowców , gdyż wcześniej pracowałem w Zakładzie inż. Margańskiego jako prowadzący naprawy i remonty , a później jako kontroler przy produkcji szybowca S-1 Swift.W następnym roku otrzymałem już zgodę Nadzoru Lotniczego na wykonywanie obsług i napraw szybowców laminatowych typu Junior, Jantar i Puchacz , ale ograniczono mi ilość wykonywanych naprawi obsług do 5 sztuk. Po wykonaniu tych obsług musiałem napisać sprawozdanie i po kontroli i pozytywnej ocenie X Okręgu IKCSP w Bielsku-Białej dopiero dopuszczono mnie do wykonywania obsług i napraw szybowców bez ograniczeń.W 1995 roku wprowadzono Certyfikaty na wykonywanie obsług i napraw sprzętu Lotniczego innym użytkownikom i po kontroli mojego Zakładu przez Komisję powołana przez Głównego Inspektora IKCSP w dniu 06.11. 1995 r. uzyskałem Certyfikat IKCSP nr 007/95 na wykonywanie obsług technicznych i napraw sprzętu lotniczego.Dnia 23.03.2007 roku uzyskałem jako pierwszy w Polsce Certyfikat wg przepisów PART-145 o numerze 008, jako firma zajmująca się przeglądami i naprawami szybowców.Aktualnie jestem czynnym pilotem szybowcowym i samolotowym. Obecnie wykonuje naprawy drobne i poważne wszystkich statków powietrznych wymienionych w Zakresie Zatwierdzenia mojego Certyfikatu, naprawy drobne i przeglądy przyrządów pokładowych produkcji PZL, przeglądy i naprawy drobne silników Continetal A65, A75, C-85, C90, naprawy płatowców samolotów Piper Cub, inne zlecone prace w zakresie stolarstwa lotniczego i wykonywania laminatów wytrzymałościowych.